Noves tecnologies
La Tecnologia forma part ja de la
cultura i alguns nens es trobaran per primera vegada amb el text escrit a
través de l’ordinador, la televisió o els telèfons mòbils. L’escola no pot ser
aliena a aquest fenomen i ha d’oferir experiències i entrenament en aquests
mitjans per a manejar informació.
En l’aula d'Educació Infantil, el treball ha de ser una experiència més d’aprenentatge. La utilització de l’ordinador en l’escola ha d’estar fonamentada dintre d’un marc teòric que consideri les característiques evolutives del nen proposant pràctiques i experiències adequades al seu desenvolupament. L’ús de l’ordinador en Educació Infantil, existeixen diverses opinions.
En l’aula d'Educació Infantil, el treball ha de ser una experiència més d’aprenentatge. La utilització de l’ordinador en l’escola ha d’estar fonamentada dintre d’un marc teòric que consideri les característiques evolutives del nen proposant pràctiques i experiències adequades al seu desenvolupament. L’ús de l’ordinador en Educació Infantil, existeixen diverses opinions.
- A través de l’exploració i el descobriment
molts jocs d’ordinador familiaritzen al nen amb el concepte de
causa-efecte, el fet de prémer un botó o dibuix produeix una resposta
immediata.
- Serveixen per a estimula una gran varietat
d’habilitats cognitives, a través de la trobada del nen amb gràfics,
manipulació del ratolí, so i resposta immediata entre unes altres.
L’Educació avui emfatitza cada
vegada més la importància que els alumnes assumeixin rols més actius en el seu
aprenentatge. Aquesta idea constructivista es pot completar amb l'ús de les
Noves Tecnologies en Infantil amb eines tan senzilles com processadors de text,
Internet, contes electrònics, etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada